maanantai 31. maaliskuuta 2014

Päivämäärä

Minulla on päivämäärä.

Se on päivämäärä, jolloin Pena palaa kotiin. Ja se on kuukauden päästä! Vielä on muutamat kisat ennen sitä, ja sitten toukokuun alussa punainen paholainen palaa huudeille ja blogikin taas aktivoituu. Oi voi, tuskin maltan odottaa!

Olen ratsastanut itse kaksi tai kolme kertaa viikossa ja huomannut, että kunto palaa nopeasti ja että ratsastus on ihan maailman kivoin asia. Liikutettavana on ollut kaksi kovin erilaista hevosta, Penaa meillä tuuraava iäkkäämpi estetamma, joka steppaa, teputtaa, härveltää eikä kävele askeltakaan (paitsi vapain ohjin), ja muistuttaa kaikessa pikkutarkkuudessaan hirmuisesti minun vanhaa Immuani. Ja toinen ratsuni on kylmäveriristeytys Emmi, minun työkaverini joka toimii meillä opetus- ja vuokrauskäytössä. Emmi on tasaisempi menijä, mutta käyttää toisinaan massaansa hyväkseen ja yrittää heittäytyä ratsastajansa kannateltavaksi sen sijaan, että kantaisi itse kehonsa. Emmiä saa todella ratsastaa, se on hyvinkoulutettu, taitava tamma jolta ei saa mitään ilmaiseksi, mutta joka todella palkitsee kun sen kanssa pääsee sinuiksi.

600 kg kiihtyy


Itse asiassa innostuin ratsastuksesta ja omasta kohenevasta kunnostani niin, että päätin ilmoittautua Emmillä kisoihin huhtikuun lopussa. Olen positiivisesti yllättynyt - olin varautunut siihen, että nousen ratsaille ensi kertaa synnytyksen jälkeen huhti-toukokuun kieppeillä, mutta minäpä aion jo kisata silloin! Ja mahtua kisahousuihini... Kropan palautumiskyky on ihmeellinen. Tosin se tuskin pystyisi tällaiseen palautumistahtiin ellei minulla olisi niin kovaa pohjakuntoa alla.

On kevät. Nautin ihan mahdottomasti taas hevosista, ratsastuksesta ja siitä, että saan pian palata töihin. Olen oppimassa elämään vauvan kanssa - paljon on muuttunut, mutta ei onneksi liikaa. Alkuviikkojen vauvakuplassa tuntui siltä, etten ikinä pääse pois imetystyynyn ja hoitopöydän välistä. Nyt vauva on seitsemän ja puoli viikkoa vanha, ja sen toimintoja pystyy jo hiukan ennakoimaan. Iltapäivän kolmen-neljän tunnin unet vaunuissa mahdollistavat minun ratsastukseni. Kunpa tilanne säilyisi tällaisena!

4 kommenttia:

  1. Tästä tuli hyvä mieli! Ihanaa päästä lukemaan taas Penan kehityksestä ja ihan loistavaa että oot päässyt jo ratsastamaan kunnolla :)

    VastaaPoista
  2. Komppaan Nooraa! Iloa, tsemppiä heppailuun ja vauvailuun! :)

    VastaaPoista
  3. Tässä pari päivää sitten mietinkin, että jokohan Pena on tullut kotiin :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos ja kiva kuulla että Penaa odottaa muutkin kuin minä :)

    VastaaPoista