lauantai 17. elokuuta 2013

Meidän satula on matkalla!

Vihdoin tuli viesti, että koko kesän odottamani satula on saatu valmiiksi ja matkustelee nyt Englannista tänne Suomeen, ja on toivottavasti alkuviikosta perillä. Meille siis tulee Frank Bainesilta Elegance Deluxe -koulusatula "meidän mitoilla", eli istuinkoko todennäköisesti on jotain 16,5 ja 17 väliltä, mutta satulan hevosta vasten tulevat osat vastaavat 16,5 tuuman satulan mittoja.

Odotan satulaa todella innoissani, olen kaivannut ihan hirveästi ratsastamista! Meille muutti uusi opetushevonen muutama viikko sitten, ja sitä olen vähän päässyt testailemaan ja olen ollut riemusta pinkeänä. Kummallista, olen ratsastanut kaksikymmentä vuotta ja silti vaan tykkään siitä touhusta ihan tosi paljon. On myös mukavaa saada taas syksyn tullen opetushommat pyörimään, sitäkin olen kaivannut vaikka myönnän myös sen, että on ollut kivaa pitää vähän "lomaa" tai ainakin elää hiukan väljemmin tämä kesäkausi. Laiduntavissa asiakashevosissakaan ei ole ihan niin paljoa töitä kuin tallin ja tarhan väliä liikkuvissa. Tosin työn määrä tuntuu maatilalla olevan aina jokseenkin vakio, hommat vaan vaihtuu. Talli on pesty ja puunattu, yksi ladonseinä purettu ja rakennettu uudelleen ja maalattu, puhumattakaan polttopuurumbasta tulevan talven varalle.

Pena on välillä käynyt muistelemassa liikkumisjuttuja kentällä kanssani, tällä viikolla irtohypytin sitä hieman ja poni toimi tosi hienosti. Se tuntuu hinkuvan jo hommiin, ainakin se lähtee aina mielellään mukaani ja malttaa tallissakin seistä harjattavana ja paijattavana ihan eri malliin kuin talvella. Minunkin on ikävä poniani, niin hullulta kuin se kuulostaakin, asutaanhan me sentään samassa pihassa.

Tulevan talven juttuja olen myös järjestellyt, meidän elämässä tulee aikamoisia muutoksia mutta aika ei ole ihan vielä kypsä kaiken paljastamiseen. Siksi tämmöinen tyhmä tynkäviittaus, lupaan palata asiaan lähiviikkoina! Pääasia on, että pian pitäisi päästä taas ratsaille ja hommiin, sitä on odotettu.

1 kommentti:

  1. Jee, loistavaa että saatte pian satulan! Olen jo kaivannutkin teidän treenijuttuja.

    VastaaPoista