keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Hei hei, poni

Sinne se sitten meni, mun Penttini,
tukka kammattuna asteli ensi lähetyksellä koppiin ja matkusti maailmalle

Kylläpä tuntui talli tyhjältä iltaruokkia
tuntui niin tyhjältä ettei edes itkettänyt
ehkä itkettää myöhemmin

Pena on poissa ajan X
ensi kesään asti ainakin, luulisin
Se tuntuu nyt olevan valovuosien päässä
edessä on niin paljon kaikkea uutta ja tuntematonta
mahassa möyrivän pikkuihmisen syntymä ja miten se muuttaa arkea
miten se muuttaa minua
miten olla yrittäjä ja äiti samaan aikaan
milloin ja miten keho palautuu ratsastuskuntoon
mitä on vapaa-aika lapsensaamisen jälkeen



Tavarat pakattuna

Jos minun eloni tästä vain hiljenee ja rauhoittuu, Penalla alkaa vilinä. Se menee heti tulevana lauantaina koulukisoihin ja starttaa siellä kaksi luokkaa, helpon C:n ja helpon B:n. Minä menen tietysti ponimammaksi mukaan kampaamaan ja kannustamaan, joten jalkamiehen kisaraporttia on luvassa!

Kyllä tämä tästä.
Minun ikäväni ja suruni on toissijaista hevosen hyvinvoinnin rinnalla.
Pena tarvitsee liikuntaa ja aktiviteetteja ja jakamatonta huomiota.
Minä en pysty tarjoamaan niitä sille juuri nyt.

Surun ja tyhjyyden tunteen keskellä tunnen myös levollisuutta. Näin on paras.

3 kommenttia:

  1. Kyllä se siitä. Aika menee nopeasti. Mustakin tuntuu että juuri vasta olin aivan hämmennyksissä pienen varsan kanssa ja kohta se jo lähtee maailmalle.

    VastaaPoista
  2. Hienoa että sulla on luotettava paikka jonne voit Penan lähettää. Aika kuluu nopeasti ja poni on taas kotona ennenkuin huomaatkaan ;)

    VastaaPoista
  3. Kiitos myötätunnosta. Aika kyllä kuluu nopeasti ainakin kun taaksepäin katsoo! Ja kuten Noora sanoi, on ensiarvoisen tärkeää että on luotettava paikka jossa tiedän ponini tulevan hyvin hoidetuksi, eikä sinne ole kuin n. tunnin ajomatka joten katsomaankin pääsee kun vain lähtee. Lisäksi se lohduttaa että Pena on viimeisen puolen vuoden aikana kasvanut henkisesti tosi paljon, siksikin ehkä olen aika tyynin mielin sen pärjäämisestä "maailmalla". Ei se enää ole joka asiassa se kuuluisa poikkeustapaus ;)

    VastaaPoista